Verlies geen tijd en energie met zelf alles uitzoeken
Weet je waarom het draaien van een crowdfunding campagne zo onderschat wordt?
Aan de voorkant, op de campagne pagina van een crowdfunding website lijkt het zo makkelijk. Maar bij crowdfunding komen veel expertises bijelkaar.
Tegelijkertijd zijn er ontzettend veel platformen, online tools, blogs en kenners om uit te kiezen dat je de weg kwijtraakt.
Dan is het fijn om te weten:
"Het is logisch dat je niet overal een expert in bent".
Daarnaast is de crowdfunding dynamiek zeer specifiek. Timing komt bij crowdfunding heel nauw. Wat veel gebeurt: Goede acties op het verkeerde moment. Dan is je tijd en energie helemaal voor niks geweest.
Kun je dat vooroorloven: tijd, energie en geld stoppen in iets zonder dat je weet of je het terugkrijgt?
Of dacht je misschien dat dingen op internet vanzelf viraal gaan?
Die lage success rate is totaal onnodig. Ik ben het namelijk gaan onderzoeken.
Want ligt dit aan de projecten of ondernemers? Nee. Tussen de campagnes die mislukken zitten goede projecten en gedreven initiatiefnemers of ondernemers.
Maar waar ligt het dan wel aan?
Ineens wist ik het, toen ik met mijn zoontje met de Lego aan het spelen was!

Stel, je wil een prachtig kasteel bouwen.

Je hebt alle bouwstenen om dit kasteel te bouwen.
Blijf je dan tijd en energie stoppen in het zelf uitzoeken met welk steentje je op welk steentje moet zetten?
Je denkt: "Zo moeilijk kan het namelijk toch niet zijn. Je weet precies hoe het kasteel eruit moet komen te zien. Dat moet ik toch wel kunnen nabouwen."
Of toch niet?
Als je eerlijk bent: Je hebt geen idee waar en hoe je moet beginnen.
En dat is helemaal niet erg of vreemd.

Het enige dat je nodig hebt is een instructieboekje.
Dan bouw je stap voor stap in no-time een prachtig kasteel. Je weet precies welke steentjes je als eerste moet neerleggen. En exact hoe je het kasteel bouwt.
Ja, je kan ook door naar plaatjes te kijken op internet proberen na te bouwen. Maar dan wordt het nooit precies zo zoals het zou moeten zijn. En duurt het heel veel langer.
Dat is niet leuk voor mijn zoontje. Maar ook niet voor mij. En vooral: totaal onnodig. Dat bouwplan is er gewoon!
En dus wil ik jou de vraag stellen:
Wil jij jouw tijd stoppen in het maken van een instructieboekje? Of wil je meteen knallen en werken aan jouw campagne?
Door met de juiste methodiek te werken, ga je relaxter de campagne in. En dat zie je meteen terug in jouw succes. Daarnaast kun je voordat je online gaat een inschatting maken of je campagne gaat slagen.
Dus neem het initiatief en gun jezelf rust en zekerheid. Stop met alles zelf uitzoeken. Gok en denk niet dat je project vanzelf viraal gaat en wordt gefund.
En ik snap dat je zoveel mogelijk zelf wil doen. En dat je volledig in controle wil blijven over je campagne. Dat kan! Je hoeft geen super marketeer of ervaren campagnebeest te zijn. Het enige dat je nodig hebt, is dat instructieboekje zoals bij de Lego. Een bewezen methodiek waarin je stap voor stap wordt uitgelegd welke technieken werken, hoe en wanneer jij dit kunt inzetten.
Doe daarom de Campagneplan training. En verlies geen tijd en energie met randzaken.